معرفی شرکت های استارتاپی تحت نظر انستیو ویس

 

1.FitBioMics

محصولات این استارتاپ  از فناوری Sports genomics بهره میبرد که توسط محققان انستیو ویس توسعه یافته است. این استارتاپ در حوزه کاربرد بیوتکنولوژی در ورزش فعالیت میکند.  این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی های مختلف تشخیص الگوریتم های ژنتیکی که اصطلاحا به مجموعه آنها Next-Generation Sequencing (NGS) میگویند، تحقیق میکند که چه چیزی باعث بی همتا شدن یک ورزشکار حرفه ای میشود؟ با تشخیص میکروبیوم ها ( میکرو ارگانیسم ها در بدن) در بدن ورزشکاران خاص باکتری های پروبیوتیک جدیدی کشف میشود. این باکتری ها شناسایی و ایزوله و از آنها برای کاربردهای ورزشی و ریکاوری ورزشکاران استفاده شود. این شرکت با خالص سازی این پروبیوتیک های جدید و تجاری سازی آنها بعنوان ترکیبات دارویی و غذایی به بازار مواد مکمل ورزشی ورود کرده و برای ورزشکاران نسل جدید مواد غذایی و دارویی لازم را تامین میکند.

 

2. NuProbe

نوپراب از سیستم های کاوش DNA با نفوذ کم برای توسعه روش های تشخیص غیر تهاجمی بیماری های عفونی و سرطان بهره میگیرد. این شرکت روش تشخیص چند گانه ای را بر پایه نانوتکنولوژی که توسط انستیو ویس توسعه یافته تجاری سازی میکند. این شرکت متد خود را بعنوان روش مولکولی سریع، کم هزینه و مجتمع برای تشخیص مناطق مختلف بیماری در بدن معرفی کرده است.

 

3. Root Robotics

ربات Root که توسط انستیو ویس طراحی شده است، توسط این شرکت به بازار عرضه شد. این ربات یک ربات آموزشی بوده که قادر است کدنویسی را به زبان ساده به تمامی سنین مختلف آموزش دهد. از محصولات این شرکت در مهدکودک ها به طور وسیع جهت آموزش خردسالان استفاده میشود.

 

4. ReadCoor

ردکور از متد انستیو ویس برای جانمایی و تشخیص همزمان هزاران RNA در سلول ها و بافت ها بهره میگیرد. این متد برای ارتقاء سطح توسعه و تشخیص و کشف اهداف جدید دارو کارایی دارد. این شرکت با استفاده از این متد مکان سه بعدی RNA ها را در همه سلولها و بافت ها نشان میدهد؛ این توانایی موجب تحول در تشخیص های کلینیکی و کشف اهداف داروها میشود.

 

 

5.Emulate

تکنولوژی Organs-on-Chip توسط انستیو ویس توسعه یافته است. ایمولیت با بهره گیری از این تکنولوژی برای درک اینکه چگونه بیماری ها، داروها، مواد شیمیایی و غذاها سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار میدهند، بیولوژی انسان را تقلید میکند.

 

 

 

 

6. Adaptive Surface Technologies

نام سابق این شرکت SLIPS Technologies است. این شرکت مواد و پوشش هایی تولید میکند که مایعات، آلودگی ها و نقایص بیولوژیکی را دفع میکند (اجازه جذب به داخل ماده را نمیدهد). محصولات این شرکت در صنعت، دریانوردی و داروسازی کاربرد دارند. این شرکت از تکنولوژی Slippery Liquid-Infused Porous Surfaces (SLIPS)  (تکنولوژی سطوح متخلخل لغزنده با تزریق مایع) انستیو ویس بهره میبرد.

 

 

7. Ultivue

تکنولوژی DNA-Paint انستیو ویس پلتفرمی بسیار منعطف و گران قیمت جهت تصویربرداری میکروسکوپیک است. این تکنولوژی برای آشکارسازی اشیا با رزولوشنی در مقیاس مولکولی و پیچیدگی نامعلوم است. با استفاده از این تکنیک این شرکت محصولاتی جهت تشخیص محل سلول های سرطانی تولید میکند.

 

 

8. MediCollector

این شرکت نرم افزاری جهت جمع آوری اطلاعات وضعیت بیمار تولید کرده است. مدیکالکتور از الگوریتم های جمع آوری داده انستیو ویس برای جمع آوری پیوسته داده جهت توصیف بهتر تغییرات فیزیولوژیکی و درمان در بیماران بهره میبرد.

 

 

9. BioMod

 

یک برنامه رقابتی در زمینه طراحی بیومولکولی برای دانشجویان است که در سانفرانسیسکو برگزار میشود. شرکت کنندگان از DNA، RNA و پروتئین ها بعنوان بلوک های سازنده برای ساخت ربات ها، رایانه های مولکولی و نمونه هایی برای درمان در مقیاس نانو استفاده میکنند. دانش آموزان در تابستان بر روی پروژه های خود کار میکنند و بعد در ماه اکتبر به محل برگزاری مسابقه برای ارائه کارهایشان عزیمت میکنند.

فهرست